Zauważyłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej zwrotów? Pomimo ogromu starań, strona nie poprawia swojej pozycji w Google? Jeżeli zaobserwujemy wyżej wymienione symptomy, oznaczać to będzie obciążenie strony filtrem Google.
Filtr Google – co to takiego?
W pierwszej kolejności należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się na skutek błędnego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków z podejrzanych stron. W tym przypadku nakładany jest filtr ręczny, a pozbycie się tego rodzaju filtra może trwać od 1 do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana została np. błędną budową strony, to będziemy mieć do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.
Ściąganie filtru Google
Jedynym sposobem ściągania filtrów Google jest wykonanie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla niej toksyczne – działania te ułatwią nam dedykowane programy takie jak Link Detox. Po wytypowaniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Cały proces wymaga wiedzy i dokładności, ponieważ wykasowanie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie wróci na dawną pozycję.
Kiedy należy usuwać linki z Google?
Obłożenie naszej strony przez filtr wymusza od nas natychmiastowego działania. W czasie trwania blokady domena jest w stanie utracić wiele wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie powinno się zwlekać z uzyskaniem pomocy u doświadczonego specjalisty. Właśnie z tego powodu powinno się jak najszybciej przekazać sprawę fachowcom.