Wytrzymałość jezdni zależna jest zarówno od wykonawstwa, jak i wykorzystanych w tym celu materiałów. Te, jakie wykorzystywane są dziś w naszym kraju, w niczym nie przypominają nawierzchni drogowych sprzed lat. Okazują się one dużo bardziej wytrzymałe, co w dużym stopniu wpływa na wygodę podróży, natomiast ich wyłożenie odbywa się znacznie szybciej niż przed laty. To ze względu na nie współczesne drogi rzadziej się uszkadzają, zaś my mamy szansę bez przeszkód poruszać się po całej Polsce. Jakie więc technologie stosują obecnie drogowcy? Na jakich zasadach się one opierają?
Asfaltowe nawierzchnie drogowe
Współczesne nawierzchnie drogowe często pełnią dwie role jednocześnie – są warstwą jezdną oraz izolacyjną. Wśród nich należy wspomnieć zwłaszcza nawierzchnię drogową Safegrip, która jest wytrzymała i niezawodna w każdych sytuacjach. Drogowcy często też sięgają po nawierzchnię Microdeck – jest to technika charakteryzująca się prostotą wyłożenia oraz naprawdę solidna, a przy tym gwarantująca kierowcom właściwą przyczepność.
Dylatacje w nawierzchniach drogowych
Na mostach czy niektórych parkingach wymagane jest wykorzystanie dylatacji, które zminimalizują wstrząsy będące skutkiem ruchu aut. Z uwagi na bezpieczeństwo użytkowników drogi znajdujących się na wiadukcie, szczelinowe nawierzchnie drogowe powinny być najlepszej jakości – plastyczne i szczelne. Jedną z nich jest Rubi-Joint, która doskonale amortyzuje obciążenia poziome, jak i poziome, a dzięki temu zapewnia odpowiednie działanie elementów wiaduktów.