Asfalt jest zaliczany do surowców najczęściej stosowanych przez drogowców. Nie ma w tym oczywiście nic dziwnego – posiada wiele atutów, które wyróżniają go na tle innych materiałów. Właściwie wylany jest naprawdę równy, a to dobrze wpływa na wygodę jeżdżenia po zbudowanych z niego jezdniach. Warto napomknąć także o jego solidności – nowoczesny asfalt zniesie chłody, upały, opady czy duży ruch. Innowacyjne rozwiązania bitumiczne nie przysparzają trudności przy położeniu, a większość z nich nie potrzebuje też podgrzania.
Safegrip – innowacyjny asfalt
Współczesne masy asfaltowe nie tylko są wierzchnią warstwą ulic, ale również izolują podkłady od wilgoci i pozostałych niebezpiecznych warunków. Wśród nich jest asfalt Safegrip, który chroni niższe warstwy drogi przed erozją i gwarantuje bezpieczeństwo w każdych sytuacjach. Asfalt ten używany jest nie tylko na jezdniach – zdaje egzamin również na różnego rodzaju kładkach, drogach rowerowych i spacerowych. Co ważne, możemy stosować go również na podjazdach, osiągających nawet do 45 procent stromizny.
Rubi-Joint – asfalt do szczelin dylatacyjnych
Na mostach lub placach postojowych nie należy zapominać o szczelinach dylatacyjnych, bo te pochłoną wstrząsy i tym samym zagwarantują ochronę przebywających na nich pasażerów. Żeby jednak odizolować niższe warstwy drogi, należy stosować na nich odpowiedni asfalt. W grupie podobnych powierzchni na uwagę zasługuje między innymi technika Rubi-Joint – znakomicie amortyzuje wstrząsy poziome oraz pionowe.