Rok 2018 odszedł do historii z powodu wejścia w życie RODO. Dyrektywa unijna związana z ochroną danych osobowych przyczynił się do sporego bałaganu w rozmaitych sektorach. Jej konsekwencje odczuły zarówno instytucje publiczne (szkoły, urzędy czy placówki służby zdrowia), jak i firmy z sektora prywatnego. Mowa tu przede wszystkim o sklepach internetowych i podmiotach świadczących na ich rzecz różnorodne usługi. By ustrzec się zagrożeń powiązanych z niewłaściwym administrowaniem danymi, ich personel powinien uczestniczyć w szkoleniu RODO.
Szkolenie RODO w branży e-commerce – czy warto?
Szkolenia RODO to bardzo dobry sposób na to, żeby uzyskać pewność, że dane osobowe użytkowników Twojego sklepu będą prawidłowo chronione, a Ty nie ryzykujesz otrzymania kar wymienionych w dokumencie unijnym. Praktyczne szkolenie z RODO w branży e-commerce pozwoli nam dostroić działania sklepu internetowego do obowiązujących regulacji. W czasie kursu ADO, czyli administratorzy danych osobowych, dowiadują się też jak rozwiązywać najczęstsze problemy, na które natkną się w swojej pracy.
Jak wygląda szkolenie RODO w branży e-commerce?
Szkolenia RODO są niedługie – zazwyczaj wszelką wiedzę udaje się przekazać w ciągu jednego dnia. Ich partycypanci nie muszą mieć szerokich kwalifikacji – ogólna wiedza z zakresu ochrony danych osobowych będzie wystarczająca. Kurs jest rozdzielony na kilka części, w ramach których odbywają się odczyty ekspertów, omówienia case studies i pokazy multimedialne. W trakcie szkoleń RODO w branży e-commerce jest również miejsce na dysputy, podczas których instruktorzy odpowiadają na zapytania uczestników, rozwiewają ich wątpliwości i tym sposobem pomagają im uporządkować niezbędną wiedzę.