Marketing i reklama Tematyka informatyczna

Filtry Google – sposób na nieuczciwych webmasterów

O filtrach ręcznych od Google i nie tylko

Google dysponuje swoimi sposobami na ukaranie webmasterów, którzy stosują nieuczciwe praktyki. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na witryny, które łamią zasady pozycjonowania stron. Filtry ręczne od Google nakładane są przez pracowników firmy, filtry algorytmiczne bezpośrednio przez algorytm. Nakłada się je, gdy zostaną wykryte niedopuszczalne metody pozycjonowania.

Twoja strona ma filtr Google – co w związku z tym?

Strony, które zostały ukarane filtrami i banami Google odnotowują duży spadek w wynikach wyszukiwania. Za najbardziej rażące przekroczenia Google może ukarać całkowitym wyrzuceniem z wyników wyszukiwania. Z reguły spotykane są jednak filtry od Google, które nie pozwalają na osiągnięcie dobrych pozycji w wyszukiwarce lub które powodują, że treść strony nie jest indeksowana. Długość trwania kary jest zależna od jej rodzaju. Filtry ręczne nakładane są zazwyczaj na miesiąc, algorytmiczne do momentu aż roboty Google znów odwiedzą naszą stronę. Rzecz jasna warunkiem zdjęcia filtrów w obu przypadkach jest dostosowanie strony do zasad opracowanych przez Google.