Firma, która się nie rozwija, po krótkim czasie notuje mniejsze zyski. Dziś na powodzenie biznesu wpływa w szczególności ewolucja oraz wejście na kolejne rynki. Bez względu na to, czy chcemy otworzyć kolejną filię firmy, czy z kolei zdobyć nowy sektor rynku, takie kroki powinny być poprzedzone przez właściwe analizy. Oczywiście do ich przeprowadzenia potrzebne są właściwe umiejętności i instrumenty badawcze. Słusznie postąpimy więc zlecając zaplanowanie strategii wejścia na rynek sprawdzonej firmie badawczej, która przeprowadzi odpowiednie badania i umożliwi miarodajną ocenę opłacalności danych inwestycji. Jak więc musi wyglądać strategia wejścia na rynek? Jak wybrać firmę, która wykona ekspertyzy?
Na czym opiera się strategia wejścia na rynek?
Strategia wejścia na rynek musi przede wszystkim pokazać opłacalność nowych kroków. Niezbędne w tym celu będzie sprawdzenie charakterystyki danych branż oraz analiza sytuacji w krajach, w których planujemy rozwinąć sektor firmy. Strategia wejścia na rynek musi też dostarczyć informacji na temat tego, które rynki są najbardziej atrakcyjne dla naszych planów – w tym celu wykonuje się tak zwany pre-screening. By ocenić, czy wejście na rynek będzie opłacalne, sprawdza się między innymi zapotrzebowanie konsumentów, konkurencyjność danego rynku oraz problemy, które mogą pojawić się na początku.
Strategia wejścia na rynek – jak wybrać wykonawców?
Jak nietrudno zauważyć, miarodajność ekspertyz przeprowadzonych w celu zaplanowania strategii wejścia na rynek w dużej mierze wpływa na opłacalność naszych działań. Dobrze zatem właściwie przeanalizować swoją decyzję i uniknąć w ten sposób przykrych niespodzianek. Kluczowe okaże się na pewno portfolio agencji badawczej – powie na przykład o tym, od ilu lat jej pracownicy opracowują strategie wejścia na rynek oraz jakich kontrahentów firma dotąd obsługiwała.