Mimo dostępności rozmaitych technik promocji online, zwykłe metody wciąż okazują się naprawdę skuteczne. Zwłaszcza jeśli chodzi o eventy takie jak koncerty, ponieważ plakaty potrafią ściągnąć mnóstwo uczestników. To dlatego druk plakatów nadal cieszy się ogromnym uznaniem, a żaden event nie może obejść się bez reklamy na ścianach. O czym jednak wiedzieć organizując kampanię wykorzystującą plakaty? Jak je projektować? Jakiej firmie zlecić ich druk? W jakich miejscach je wieszać?
Projektowanie i druk plakatów
Nim powierzymy komuś druk plakatów, warto oczywiście odpowiednio je przygotować. Plakat powinien przyciągać uwagę potencjalnego uczestnika wydarzenia, więc tę pracę powinniśmy powierzyć doświadczonemu plastykowi. Pamiętajmy oprócz tego, iż uczestnik wydarzenia nie będzie długo na niego się wpatrywał – powinny więc znaleźć się tam różne potrzebne dane, natomiast jego forma powinna być minimalistyczna. Dopiero po opracowaniu możemy poszukać firmy oferującej druk plakatów. Nie sugerujmy się jedynie ceną – zwróćmy także uwagę na jakość druku i używanych papieru.
Druk plakatów – co potem?
Dla powodzenia kampanii reklamowej ważny będzie nie tylko wydruk plakatów w dobrej drukarni , ale też ich prawidłowe rozmieszczenie na mieście. Najlepiej wybierać te miejsca, w których przebywa więcej ludzi – łatwiej zauważą wówczas nasz afisz. Unikajmy jednak miejsc, w których zabroniono wieszania plakatów – będą prędko ściągnięte, więc mało osób dowie się o organizowanym wydarzeniu. Pamiętajmy też o mandatach, które wiążą się z nieprzestrzeganiem przepisów.