Dobry wynik naszej marki zależy od sprawności prowadzonych przez nią kampanii marketingowych. To za ich sprawą możliwe jest zdobycie kolejnych klientów i, tym samym, zwiększenie przychodów przedsiębiorstwa. Aby oczywiście przyniosły spodziewane rezultaty, konieczne jest częste sprawdzanie ich efektywności. Nie jest to proste – nie możemy poradzić sobie z tym bez fachowych kwalifikacji i możliwości korzystania z odpowiednich narzędzi. Z tego powodu dla przedsiębiorcy ważne musi być regularne zlecanie badań świadomości i wizerunku marki. Na czym jednak one polegają? Jakie informacje zyskamy dzięki takiego typu ekspertyzom? I, co najistotniejsze, której firmie je zlecić?
Przebieg badania świadomości i wizerunku marki
Wykonując badanie świadomości i wizerunku marki sprawdzimy, jak dana firma jest postrzegana przez konsumentów. Badanie tego rodzaju koncentruje się na takich zagadnieniach jak świadomość wspomagana, świadomość top of mind i świadomość spontaniczna. Poza tym badanie świadomości marki pozwala na analizę opinii klientów i zestawienie kluczowych cech marki. To razem wzięte zdecydowanie usprawnia organizowanie następnych działań promocyjnych oraz, co najistotniejsze, w niemałym stopniu zwiększenie ich efektywności.
Komu powierzyć badanie świadomości i wizerunku marki?
Jak nietrudno się domyślić, badanie świadomości i wizerunku marki przyniesie oczekiwane efekty jedynie wtedy, gdy zostanie wykonane przed dobrych specjalistów. Z tego powodu warto dokładnie przeanalizować decyzję o wyborze agencji, jakiej zlecimy tę pracę. By uniknąć pomyłek, warto zawczasu przejrzeć portfolio danej firmy – to, jakie marki postawiły na dotychczas jej porady sporo powie nam o ich jakości oraz jest gwarancją, że rezultaty badania świadomości i wizerunku marki usprawnią opracowanie czy modyfikację strategii promocyjnej.